FANDOM

Łowienie w Harvest Moon 3 jest nieskomplikowanym i szybkim sposobem na zarobienie pieniędzy. Cena ryby nie jest zależna od jej gatunku, lecz rozmiaru, tak też małe ryby sprzedaje się po 80G, średnie 150G, duże 250G (wyjątkiem jest King of Lake - 5000G). Zamiast sprzedawania, ryby można przekazać Cozyemu do wypełnienia akwariów (na kontynencie), a on w zamian za rzetelność ofiaruje w końcu farmerowi Power Berry.
Lodka hm3

Zacumowana łódka

Najpierw jednak trzeba postarać się o wędkę. W tym celu zaprzyjaźniamy się z Billym, dając mu różne prezenty (jajka, jeżyny). Po jakimś czasie poprosi o pożyczenie młotka - zwróci go za parę dni, a w geście wdzięczności dorzuci wędkę. Można ją dostać od razu, niczego nie pożyczając - wystarczy jedynie odpowiedzieć "nie" na każde jego pytanie.
Bezcennym nabytkiem jest łódka, dzięki której można nie tylko łowić na otwartym oceanie, ale i dostać się na kontynent każdego dnia, o dowolnej porze. Otrzymać ją można od Billyego i Elzy, pod warunkiem tym oczywiście, że przedtem obsypie się ich masą prezentów. Zabiera to sporo czasu, ale powinno stać się jeszcze w pierwszym roku, być może w środku jesieni. Łódka będzie zacumowana przy latarni.

ŁowiskaEdytuj

  • Farma - po wejściu na pole należy skierować się w prawo, tam właśnie płynie rzeka.
  • Las - nie trzeba wybierać specjalnej drogi. Po jakimś czasie błądzenia znajdziemy się w końcu nad jeziorem.
    Fishingforest hm3

    Łowienie w lesie

  • Ocean - najpierw potrzebna jest własna łódka. Żeby wypłynąć na ocean, a nie na kontynent, trzeba odpowiedzieć "nie" na pierwsze pytanie i "tak" na kolejne.
  • Port - port, do którego przybijamy na kontynencie.
  • Wioska - plaża, molo w wiosce.

Spis rybEdytuj

Ryba Rozmiar Łowisko
Blowfish mała wioska, port
Bluegill mała farma, las
Blue Maomao mała wioska, port
King Carp mała farma
Pink Maomao mała wioska, port
King Carp mała farma
Archerfish średnia ocean
Black Bass średnia farma, las
Carp średnia farma
Parrot Fish średnia wioska, port
Coelacanth duża ocean
Dorado duża ocean
Horned Shark duża ocean
King of Lake duża las
King Salmon duża las
Sailfish duża ocean
Snakehead duża las