FANDOM

Podstawowe narzędzia w Harvest Moon 3 różnią się w zależności od płci głównego bohatera. Podczas gdy dziewczyna posiada już od początku dodatkowy ekwipunek do opieki nad zwierzętami (np. szczotkę), chłopak, którego rolą ma być zajmowanie się uprawami posiada na przykład Miracle Gloves, przydatne przy zbieraniu plonów.

Narzędzia w grze chłopakiemEdytuj

Rozpoczyna się grę z następującym ekwipunkiem:

  • Sickle (kosa) - do ścinania trawy na paszę dla zwierząt oraz później ryżu i pszenicy.
  • Hoe (motyka) - do spulchniania gleby, tylko wtedy można skutecznie zasiać rośliny.
  • Ax (siekiera) - do rąbania pniaków.
  • Hammer (młotek) - do rozbijania kamieni.
  • Watering Can (konewka) - do podlewania roślin (trzeba ją co jakiś czas napełniać w strumieniu).

podane wyżej narzędzia są na pierwszym poziomie, wraz z ich użytkowniem poziom będzie wzrastał, pomagając w pracy na polu. Na przykład Watering Can Lv2 za jednym razem jest w stanie podlać 3 rośliny (trzeba przytrzymać klawisz akcji dłużej niż zazwyczaj). Oprócz nich w plecaku znajdują się też:

  • Miracle Gloves - rękawice do przenoszenia plonów prosto do schowka. Wystarczy podnieść roślinę w owych rękawicach i "rzucić" ją na ziemię; zostanie automatycznie przetransportowana.
  • Shovel (łopata) - łopatę trzeba najpierw znaleźć, a będzie ona leżała w budynku obok schowka. Nią można wykopać gorące źródła, kanał irygacyjny do zraszacza oraz nawodnić teren na uprawę ryżu.