FANDOM

Owce - w Harvest Moon 3 można mieć ich maksymalnie 8, ale nie są to zbyt opłacalne zwierzęta. Podobnie jak w innych grach z serii dają wełnę. Żeby móc kupić pierwszą owcę, na przeznaczonym dla nich pastwisku trzeba zasiać conajmniej 6 worków trawy. Jagnię kosztuje 3000G w Farmer's Union. Podział na płeć w tym wypadku nie ma znaczenia. Dorosłą owcę można odsprzedać Farmer's Union za 3000G.
Wełna
Tylko dorosła (dorasta w 22 dni), niezapłodniona owca nadaje się do strzyżenia. Wełna odrasta po około tygodniu; podobnie jak w przypadku mleka istnieją różne jej jakości o różnych cenach sprzedaży:

  • Small wool - 150G
  • Medium wool - 200G
  • Large wool - 250G
Opieka
Youngsheep hm3

Jagnięta

Tylko grając dziewczyną można odpowiednio zaopiekować się owcami, jako że nie muszą być szczotkowane, ale kąpane specjalnym szamponem, który jest do kupienia w Farmer's Union za 800G. Niestety kupienie go grając jako chłopak jest niemożliwe. Oczywiście nie znaczy to, że hodowla owiec jest wtedy niemożliwa.
Grając dziewczyną trzeba oprócz szamponu kupić nożyce do strzyżenia (2000G, Farmer's Union), dziewczyna jako partnerka będzie miała już nożyce w ekwipunku.
Zaniedbane owce chorują - należy im wtedy jak najszybciej podać niebieskie lekarstwo z Farmer's Union (1500G).
Swetry i włóczka
Grając dziewczyną: po sprzedaniu odpowiedniej ilości wełny (około 100 sztuk), w Shopping Mall pojawi się maszyna do robienia swetrów (sweater) oraz maszyna do robienia włóczki (yarn). Każda z nich kosztuje 30 000G, a produkty z niej wychodzące sprzedają się zawsze po 300G.
Grając chłopakiem: po kupieniu w Shopping Mall książek "Yarn for Beginners" i "Easy Knitting", partnerka będzie co jakiś czas, losowo, sama robiła włóczkę/swetry.